kontrollingiroda logo

kontrollingiroda

Ügyfeleink és munkáink

Néhány munkánk részletesen

A korszerű és egészséges táplálkozást támogató, népszerű magyar FMCG társaság kért fel bennünket a kontrolling rendszerük átalakítására, fejlesztésére. Ennek kapcsán felépítettünk egy új kontrolling struktúrát, definiáltuk a menedzsment szemléletű eredménykimutatás sorokat, különböző fedezeti szinteket, melyeket cikkelem és értékesítési csatorna mátrixban is látunk. A szükséges új könyvelési inputokat definiáltuk és felvettük az ERP rendszer törzsadatai közé. Implementáltuk a havi zárási mechanizmust, melyet a havi riportinggal és a tervezéssel együtt működtetünk is. Új termék bevezetéséhez, akciós ajánlatok készítéséhez és új vevő integrálásához létrehoztunk egy árkalkulációs modellt, mellyel megkönnyítettük az értékesítési csapat munkáját.

A telekom és call center megoldásokat fejlesztő és szolgáltató partnerünk kérésére kialakítottuk a testre szabott kontrolling struktúrát. Definiáltuk a menedzsment szemléletű eredménykimutatás sorokat, melyet profitcenterenként tudunk elemezni. Kialakítottuk az indirekt költségek felosztási szabályait. Implementáltuk a havi zárási folymatot, felállítottuk a riporting struktúrát és az elemzési keretet. Menedzseljük a havi zárást és a havi elemzéseket a keret szerint, támogatjuk a döntéshozatalt. Az ügyfél közreműködésével kiépült az automatikus könyvelésfeladás mind árbevétel mind költség oldalról, ennek kapcsán standardizáltuk a könyveléssel együttműködve a gazdasági események kódolását. Felállítottuk a tervezési és előrejelzési modellt, melyet menedzselünk is.

Az állami vállalat klasszikus kontrolling feladatokkal bízta meg irodánkat. Negyedéves jelentés készítse, tervezés, előrejelzés, éves riport elkészítése, havi és ad-hoc elemzések. A feladatok nem igénylik négy, vagy nyolc órás munkaerő rendelkezésre állását, a tevékenység jórészt távolról is végezhető. A Társaság részére garanciát jelenthet irodánk által felkínált állami vállalati kontrolling tapasztalat is.

A világ vezető élelmiszer csomagolástechnikai vállalata kér fel bennünket, hogy egy 3 hónapos projekt keretében világítsuk át és tegyük hatékonyabbá a magyarországi leányvállalat kontrolling folyamatait. A projekt eredményeként egyrészt felgyorsítottuk és hatékonyabbá tettük a havi zárási mechanizmust és a riportálást az anyavállalat felé, másrészt felépítettünk egy új, paraméterezett tervezési modellt melynek segítségével könnyebben és gyorsabban készülnek el a különböző forgatókönyvek szerinti terv verziók.

Informatikai partnerünk a DPDgroup tagvállalata, szoftver és applikáció fejlesztés szolgáltatásokat biztosít Európa-szerte a cégcsoporton belül. A 3 hónapos kontrolling tanácsadási projektünk apropója, hogy a vállalati folyamatok komplexitása megkövetelte egy új felelősségi és elszámolási rend, illetve kontrolling és beszámolási struktúra kialakítását. A projekt eredményeként a partnerrel szorosan együttműködve bevezettük a Beszerzési Szabályzatot egy JIRA alapú ticketing rendszerrel támogatva, egy új Kiküldetési Szabályzatot, illetve létrehoztuk a költséghelyek és profit centerek definiálásával a kontrolling struktúrát, mely egyértelműsíti a felelősségi és döntési köröket.

A cégcsoport több ezer hektár földterületet művel Fejér megyében professzionális, nemzetközi menedzsment irányítása alatt. Meglévő adminisztratív folyamataik biztos lábakon állnak, a vezetés mégis elégedetlen volt a riportokkal – túl sok, túl nagy, hosszú és sok manualitással jár az összeállítása, átláthatóbbat és gyorsabbat szeretne. Irodánk újraépítette a menedzsment riportot, részt vesz a tervezési folyamatban, ezek támogatására javaslatot tesz/tett a könyvelési törzsadatok módosítására, az adminisztratív folyamatok optimalizálására.

Kérdésed van?

kérj konzultációt!